Insegnanti

Anna Maria Musetti
Inglese

Hi I'm Anna Maria Musetti and I'm an English teacher at English Primary School. I was born and brought up in London, England where I lived, studied and worked until I was 25. Thereafter I moved to Italy and 20 years later I'm still here and enjoying my work as a teacher.

I'm a supporter of bilingualism as I myself come from a bilingual background. My parents are both Italian origin and I learnt both English and Italian at home. I can say I only benefitted from this as I was able to take some exams earlier than expected having advanced linguistic and analytical skills.

In addition it has helped me adapt to most environments and has aided communication generally on my travels. As a working mum I'm quite busy but in my free time I love reading, researching new methods of teaching, going to the theatre and walking and trekking as well as horseriding.

I'm also proud of living in a lovely city like Lucca which never ceases to amaze me with all its up to date events but also its traditions.

Daniel Booth
Inglese

Hello, my name’s Dan and I’m from Brighton in the south of England. I graduated from the University of Sussex in 2012 and then went on to do a master’s degree at King’s College London which I finished in 2014. After my studies I moved to Italy and since then I have been teaching English to both adults and children. I’ve particularly enjoyed working with primary school children and I find improving their skills and confidence with English a very rewarding experience.

Michela Cappelli
Italiano, Matematica

Ciao, mi chiamo Michela sono l’insegnante di italiano e matematica in classe seconda.

Sono nata a Lucca nel 1967 e sono in possesso di Diploma Magistrale abilitante dal 1987; praticamente insegno da sempre nelle scuole dell’infanzia e primarie di Lucca e provincia; sono fortunatissima perché svolgo il lavoro che fin da piccola ho sempre sognato di fare. Sono anche io mamma, ho due figli di 18 e 14 anni.

Nel tempo libero mi piace leggere.

Roberta Conti
Italiano

Sono la maestra Roberta nata a Lucca ed in possesso del Diploma Magistrale dal 1983, titolo abilitante ai sensi del decreto del Presidente della Repubblica del 25 marzo 2014 (GU n.111 del 15-5-2014).

“Purtroppo” ormai posso vantare una pluriennale esperienza di insegnamento presso scuole primarie e sono l’insegnante prevalente delle discipline in lingua italiana.

Sebia Piegaia
Italiano, Matematica

Ciao io sono la maestra Sebia, sono nata a Lucca nel 1968 ed ho conseguito il Diploma Magistrale nel 1986.

Ho sempre voluto fare l’insegnante e per fortuna ho iniziato fin da subito ad insegnare in scuole dell’infanzia e nelle scuole primarie di Lucca dedicandomi alle materie di matematica e italiano.

In questi anni di insegnamento il mio entusiasmo e la mia voglia di stare a contatto con i bambini non sono diminuiti di un millimetro.. anzi, se possibile, la mia motivazione è cresciuta ancora anche grazie alla possibilità di lavorare in un ambiente didattico sereno come quello della English Primary School.